بیشتر بدانیم

کولینگ تاور

اساس کار برج های خنک کننده
برج خنک کن دستگاهی جهت خنک نمودن آب در گردش می باشد. اساس کار تمام برج خنک کن ها بر مبنای ایجاد سطح تماس بیشتر بین جریان آب گرم و هوای سرد و در نتیجه تبادل حرارتی بین این دو می باشد. عموماً در برج خنک کن ها آب گرم خروجی از سیستم توسط لوله هایی از بالای برج وارد شده و در آنجا به صورت طبیعی یا با آب فشان هایی به سمت پایین برج به جریان می افتد که در طول این مسیر با توجه به نوع برج به شیوه های مختلف با جریان هوای سرد برخورد میکند.
برج های خنک کننده از لحاظ مکانیزم انتقال حرارت به دو گروه برج های مرطوب (مدار باز) و برج های خشک(مداربسته)تقسیم می شوند.
الف)برج های مرطوب (مدار باز) Wet Cooling Tower
آب گرم از بالای برج با عبور از پکینگ ها و برخورد با جریان هوای تازه که از محیط بیرون توسط فن یا به صورت طبیعی وارد برج می شوند ضمن تبادل حرارتی و خنک شدن در پایین برج ته نشین می شود. مهمترین عیب این سیستم پاشیدن حرارت آب به اطراف و همچنین تبخیر بیش از حد آب می باشد .
ب) برج های خنک کن خشک (مدار بسته)
در مناطقی که به علت عدم وجود آب کافی باید از اتلاف آب و تبخیر بیشتر جلوگیری نمود از برج خنک کن های خشک استفاده می گردد. در این دسته آب گرم (یا روغن) بجای عبور از پکینگ ها از لوله های پره دار که با هوای سرد در تماس می باشد عبور کرده و خنک میگردد. از معایب این سیستم کاهش راندمان با افزایش دمای محیط اطراف می باشد. مکانیزم چرخش آبگرم (روغن) در این سیستم مانند مکانیزم عملکرد یونیت هیترها می باشد.
برج خنک کننده فایبرگلاس
این برجها دارای بدنه فایبرگلاس بوده وشاسی کشی و پایه ها و نردبان از فلز با آبکاری گرم و یا ناودانیهای گالوانیزه استفاده میشوند . برج های فایبری به دو صورت مدور و مکعبی تولید می شوند. تولیدات این محصول در ایران فعلا به صورت جریان مخالف محدود می باشد.
اجزای برج خنک کن
1- فن:فن‌ها نقش مهمی در خنک سازی دارند و از نوع فن محوری یا فن گریز از مرکز می باشد.
2- پکینگ ها :برای افزایش تبادل حرارتی بین جریان آب و هوا در داخل برج خنک کن از پکینگ‌ ها استفاده می گردد.
3- حوضچه :درقسمت زیرین برج خنک کن قرار دارد و آب خنک شده در آن جمع آوری شده و به سمت سیستم های سردسازی هدایت می شود.
4-قطره گیر :تیغه‌های قطره گیر برای جلوگیری از پخش ذرات آب و ممانعت از خروج آنها به محیط بیرون از برج خنک کن به کار می رود.

در تماس باشیم !

اطلاعات تماس

  • مهبد اله قدری
  • شیراز - فرهنگ شهر
  • 09170019998
    09170017772
    09172002016
    07136288492
  • : goodmansouth747@yahoo.com
    info@goodmansouth.com
    info@parsehengco.com
  • GOODMANSOUTH.COM

فرم تماس